טיפים למטייל ומידע כללי לתכנון ביקור בברצלונה

ריכזנו לכם כאן מידע כללי חשוב על טיול בברצלונה, והנה כמה קישורים מהירים כדי לנווט בעמוד…

מזג אוויר בברצלונה (מתי להגיע)

רובע Raval הצבעוני בברצלונה

מכיוון שמדובר בעיר חוף, כמו ערי מישור החוף שלנו בארץ, מזג אוויר בברצלונה ים-תיכוני ונוח למדי, כמעט לאורך כל חודשי השנה. ישנו רק כחודש וחצי בקיץ בו עומס החום גבוה (חום יולי-אוגוסט הידוע גם אצלנו), אך גם לעונה זו יתרונות משלה, קראו בפירוט הנ"ל:

  • האביב הוא העונה המוצלחת ביותר לטיול, ימים מקסימים ומזמני טיול. קחו בחשבון שגם המחירים גבוהים יותר, אך מצד שני יש מגוון דילים לברצלונה בפסח שיעזרו לכם לחסוך בעלויות הטיול.
  • הקיץ הוא עונה חמה ולחה, פחות נוחה לטיול, אם כי יש סיכוי לבריזה טובה מהים. רבים מהתושבים נוטשים את העיר בתקופה זו עקב עומס החום, אך המחירים של הטיסות/הלינות וכו' מצוינים, ויש גם סיילים מעולים של יולי-אוגוסט.
  • הסתיו מתאים מאוד לטיול, בעיקר חודש ספטמבר, יש רק סיכוי קצת גבוה יותר לימי גשם לעומת האביב. רוצים להגיע לברצלונה בסוכות? ברצלונה באוקטובר עדיין נהדרת, רק בואו עם בגדים חמים ומטריה מתקפלת. ומה עם ברצלונה בנובמבר? בטח, אל חשש, עדיין מתאים מאוד לטייל, רק חשוב להכין תכניות מגירה לימים גשומים.
  • החורף גם מתאים לטיול, לרב אין כאן שלג, והטמפ' במהלך היום נשארת רב הזמן דו ספרתית (וגם בלילות לא יורדת מתחת לאפס). בדצמבר ברצלונה לובשת חג! חג המולד כאן הוא חוויה מיוחדת: קישוטי אורות, עצי אשוח ואנשים שמחים. הודות לחג יש סיילים ומחירים מצוינים בכל החנויות בעיר.

בגדול, מומלץ תמיד לבדוק את תחזית מזג אוויר ברצלונה לפני שבוחרים מועד סופי לחופשה.

שעון ברצלונה

אזור הזמן כאן הוא GMT +1, משמע שעה לפני ישראל (שנמצאת ב-GMT +2).

עלויות

ברבים מהאתרים בברצלונה לא נדרש תשלום כלל – הרחובות התוססים, האטרקציות המרכזיות, שווקים, הנמל, חלק מהפארקים בעיר – בכולם ניתן לבקר בחינם. ברצלונה לא יקרה כמו ערים אירופאיות אחרות, אפשר ליהנות בה בקלות גם מבלי להוציא סכומי עתק. ברוב האתרים אפשר לקבל כרטיסים בהנחה, כרטיסים של 1+1 ועוד מבצעים,  למשל דרך חוברות קופונים. כדאי מאוד לברר היטב במשרד המידע לתיירים לגבי כל ההטבות. התחבורה הציבורית בברצלונה זולה למדי, האוכל לא יקר, הדברים היחידים שיעלו משמעותית את העלויות הם כניסות למוזיאונים מרכזיים, מופעים ופארקי שעשועים.

התנהלות בברצלונה – המלצות

  • נפתח באזהרה בדבר גניבות וכיוסים – ברצלונה היא אחת הערים הכי נגועות בתופעת הכיוס. הביאו עמכם חגורת כסף וקחו בה צילום של הדרכון. את העותק המקורי השאירו בכספת המלון, כנ"ל כסף מזומן. מומלץ לשים מנעול על תיק הגב כדי למנוע גניבת טלפונים, מצלמות וכו'. בגדול לא מדובר בגנבים אלימים, אך יחד עם זאת עדיף גם לא להסתובב לבד ברגל בשעות החשיכה במקומות ריקים מאדם.
  • כסף מזומן: אם אתם מביאים יורו במזומן, הימנעו משטרות של 500 יורו כי כמעט אף בית עסק לא מקבל אותם (מחשש לזיופים).
  • כרטיסי אשראי– ויזה ומסטרקארד מתקבלים בקלות, אבל אם יש לכם אמריקן אקספרס למשל ייתכן שתיתקלו בבעיות. בנוסף, זכרו לרשום לעצמכם את הקוד הסודי כי במקומות רבים אתם נדרשים לתת אותו.
  • שתיית מים- חבל לקנות בקבוקי מים! תוכלו למלא בברזיות ברחבי העיר.
  • ימי ראשון– כמעט הכול סגור בימי ראשון חוץ ממוזאונים, שסגורים בימי שני. יש כמה מקומות חריגים שפתוחים בימי א' לאורך שדרת הרמבלה. קניון ה-Mare Magnum  בנמל פתוח אף הוא בימי א' (ראה דף על קניות בברצלונה).
  • שפה: בגדול המקומיים לא מדברים אנגלית, אפילו חבר'ה צעירים ועובדי תיירות. קחו זאת בחשבון, ואולי שווה להצטייד בשיחון או אפליקציה שיעזרו בתרגום.
    מופעי רחוב לאורך שדרת לה רמבלה ברצלונה
    מופעי רחוב לאורך שדרת לה רמבלה

    כדאי להצטייד מראש במידע כתוב אודות האתרים שמעניינים אתכם, כי ברובם לא תקבלו שום ברושור באנגלית (שלא לדבר על עברית) כשתשלמו ותיכנסו.

  • תוספת תשלום– במקומות רבים בנוסף לתשלום הכללי תצטרכו לשלם כסף נוסף על טיפ, מס, אחסון תיקים בארונות ננעלים, או אפילו על שימוש בכספת בחדר המלון.
  • שעות פתיחה- הספרדים יודעים איך לחיות בקצב הנכון, הם פותחים את רב החנויות רק סביב 10:30, וסביב 13:30 כבר נסגרים רבים מבתי העסק למנוחת צהריים (סייסטה) עד 16:00 בערך. מלבד זאת הם לא דייקנים גדולים, אז תהיו מוכנים לגמישות מסוימת מבחינת ההתאמה של המציאות לשעות שעל השלט.
  • למוזיאונים שלא קניתם אליהם כרטיס מראש מומלץ להגיע מוקדם, לפעמים כתוב ששעת הסגירה היא שמונה בערב, אך הכרטיסים נגמרים כבר הרבה לפני כן.
  • למי שמגיע לברצלונה עם ילדים ו/או נוער מתחת גיל 18 (או 12 לפעמים), שימו לב שיש הנחה על הרבה מכרטיסי הכניסה, אך לשם כך הביאו העתק של דרכוני הילדים.
  • בית חב"ד ברצלונה – בית חבד פה הוא מקום מזמין ונעים לכל המטיילים, ובפרט לאוכלי הכשר, למשפחות דתיות ולציבור המתפללים. תוכלו לקבל כאן מידע על העיר, לקנות באגט כשר או קפה ועוגיה, לעיין בספריה או להשתתף בסעודת שבת או בסעודות חג (סעודת שבת עולה 24 יורו למשתתף, ובחגים כמו חנוכה, ל"ג בעומר ופסח יש גם הפעלות לילדים). מי שמבקר בברצלונה בפסח יוכל להצטרף לסדר פסח כהלכתו. בית חב"ד ברצלונה ממוקם ברובע הגותי, סמוך לרמבלה.

התמצאות בעיר

שדרת לה רמבלה ברצלונה
שדרת לה רמבלה

לברצלונה עורק תנועה מרכזי, שדרת לה רמבלה הארוכה (La Rambla, כקילומטר וחצי) שנמתחת מאנדרטת קולומבוס (Mirador de Colom), שליד הנמל, עד כיכר קטלוניה (Placa de Catalunya), הכיכר המרכזית של העיר בה תוכלו להאכיל יונים בימי שמש יפים. שדרת לה רמבלה וסביבותיה הם אזור שוקק חיים, הומה אדם, צבעוני ותיירותי.

אחרי כיכר קטלוניה ממשיך רחוב ראשי שנקרא פסאז' דה גרסיה (Passeig de Garcia) אל רובע אישאמפלה (l'Eixample), שמשתרע עד להרים, ובו נמצאת ברצלונה עם ילדים ו/או נוער של גאודי (המבנים של גאודי הם מאתרי התיירות היחידים ברובע זה, שרובו לא תיירותי). ממזרח לשדרת לה רמבלה משתרע הרובע הגותי המפורסם (Barri Gotic), שבנוי מסמטאות אבן ומבנים מהמאה ה-14- וה-15, והעיר העתיקה (Ciutat Vella).

על קו החוף של ברצלונה ישנה טיילת וממנה כמה לשונות יבשה, עליהן נבנו מרכזים גדולים וחדשים לקניות ובידור. אחרי הנמל הישן נמצא אזור 'ברצלונטה' (La Barceloneta), שממנו ניתן לעלות על רכבל העולה אל אחת משתי הגבעות המשקיפות על העיר, גבעת מונז'ואיק (Montjuic, "הר היהודים", כאשר הגבעה השנייה המשקיפה על העיר היא טיבידאבו, Tibidabo).

הנמל בברצלונה
פסאז' דה גרסיה

כרטיסי הנחה

ברצלונה קארד Barcelona Card – הוא כרטיס שמאפשר כניסה ללא תשלום נוסף למעל עשרים אטרקציות ונקודות עניין, כולל נסיעה חינם בתחבורה הציבורית וכן באוטובוס הקומותיים התיירותי (ראו פירוט על תחבורה כאן), וגם הנחות בכניסה לעוד כמה אתרים מרכזיים. האטרקציות החינמיות כוללות למשל את מוזיאון השוקולד, מוזיאון המוזיקה והמוזיאון לאמנות מודרנית (לפירוט על המוזיאונים כנסו לכאן). יש הנחות בין השאר על הכניסה למוזיאון פיקאסו, קאזה מילה וקמפ נואו. מקבלים גם חוברת הדרכה ומפה של ברצלונה, והכרטיס יחסוך לכם גם המתנה בתורים. המחיר תלוי בכמות הימים, מיומיים ועד חמישה ימים.

  • ארט-טיקט Artticket הוא כרטיס הנחות שמתאים למי שבא לברצלונה לראות אומנות. הוא משלב את שבעת המוזיאונים ומבני האומנות המרכזיים של העיר. מי שממילא מתכנן לבקר בכולם יחסוך דרכו כ-30 יורו, ויחסוך גם המתנה בתוריהם הארוכים.
לטאת המוזאיקה המפורסמת בפארק גואל של גאודי
לה פדררה (קאזה מילה) של גאודי, אחד מהאתרים הכלולים בכרטיס

אפליקציות ואינטרנט

  • WiFi – ברוב המסעדות והמלונות יש WiFi, וגם ברחוב ליד השלטים הכחולים המסמנים זאת. אל תסתמכו על כיסוי אינטרנט בכל מקום.
  • Waze – תוכלו לנווט בעזרת הווייז גם ללא אינטרנט. מתחילים ניווט באזור עם WiFi, ולאחר היציאה ממנו המסלול נשמר וה-GPS ממשיך לעבוד.
  • עוד אפליקציית ניווט שיכולה לעזור לכם נקראת Navfree והיא חינמית (מתאימה בכלל לטיולים בחו"ל). היא לא צריכה חיבור אינטרנט, אלא רק GPS (ואם אין לכם בנייד GPS תוכלו עדיין להשתמש, רק לא תראו את מקומכם הנוכחי על המפה). כדאי לפני שטסים להכניס מראש את כל האטרקציות בברצלונה ברשימת המועדפים של התוכנה.
  • האפליקציה החינמית Allsubways גם מתאימה לשימוש במפות כשאין WiFi.
  • עוד אפליקציה שימושית היא של Trip Advisor – יש אפליקציה ספציפית לברצלונה לבעלי אנדרואיד, ומשתמשי אייפון צריכים להוריד את האפליקציה הכללית, ואחר כך את החלק על ברצלונה. יש באפליקציה מפה שנטענת למכשיר וניתן להשתמש בה אוף-ליין, אפשר להשתמש בה גם כדי למצוא מקומות מומלצים לאכול (ממוינים לפי סוג אוכל, אזור, פופולאריות, רמת מחירים…), אז פשוט בוחרים מקום והאפליקציה תוביל אתכם היישר אליו. אפשר למצוא בקלות גם תחנות מטרומקומות בילוי ואטרקציות.
  • מוזמנים להיעזר גם במפה שלנו באתר, עליה ריכזו עבורכם את כל הנקודות החשובות בתוך ומסביב לברצלונה.
כיכר קטלוניה לעת ערב בברצלונה
כיכר קטלוניה לעת ערב

סיורים ומידע תיירותי

  • בכיכר קטלוניה יש תחנת מידע לתיירים מועילה מאוד, כדאי לבקר בה בהגיעכם לעיר כדי להתעדכן מה מתרחש בימי החופשה שלכם וכיצד לנצלם על הצד הטוב ביותר.
  • Travel Bar הוא פאב מסעדה ברובע הגותי שכדאי לבקר בו בשביל לקבל מידע על ברצלונה. הוא מוציא סיורים מודרכים בחינם מידי יום (בסוף משאירים טיפ למדריך), ועובדיו דוברי אנגלית רהוטה. כמו-כן ניתן לאכול בכל ערב ארוחה פשוטה של המנה היומית הנבחרת ביורו אחד בלבד!! הבאר מציע עוד פעילויות במחירים מצוינים, כמו ביקור בשוק עם שף מקומי ולאחר מכן בישול מנות מקומיות.
  • שווה לאוהבי הבישול לקחת קורס בישול מקומי של מספר שעות.
  • אפשר לקחת סיור סאגוויי, כייפי ומוצלח.
  • שווה להביא כרטיסי סטודנט בינלאומיים, הם חוסכים כסף.

12 תגובות

    1. הי חגית
      יש מה דרכים, אחת הנחמדות דווקא בטיול היא ברכבת.
      הנסיעה ברכבת בין מדריד לברצלונה (או ההיפך) לוקחת קצת פחות מ-3 שעות. כרטיס עולה בין 40 ל100 יורו בהתאם לעונה ולמועד בו הוא הוזמן מראש.
      תיהנו!

  1. היי, אנחנו רוצים לנסוע לברצלונה וחשבנו על ספטמבר, האם יש ימים מסויימים שכדאי או כדאי שלא לנסוע בהם?

    1. שלום, ספטמבר חודש מעולה לנסיעה לברצלונה, אם כי כמו בחודשים אחרים ייתכנו גם ימי גשם אז מומלץ לארוז בהתאם.
      שימו לב שבספטמבר חוגגים את יום קטלוניה, בדומה ליום העצמאות אצלנו, אז יהיו בברצלונה אירועים מיוחדים, והכניסה לאתרים לאומיים כמו הפרלמנט הקטלוני ומוזיאון ההיסטוריה תהיה בחינם. מומלץ לשלב את היום הזה בטיול אם אפשר.

    1. זה מאוד תלוי מה מעניין אתכם יותר ומה פחות. מלבד טיולים עצמאיים אתם יכולים גם לקחת טיול מודרך (אנחנו לא בונים מסלולי טיול).
      נוכל להמליץ להקדיש יום בלב העיר ולראות את האיזורים המרכזיים כמו כיכר קטלוניה, שדרת רמבלה, מזרקת קנאלטס וכו'.
      אלה גם איזורים שאפשר לעשות בהם שופינג לא רע על הדרך.
      תוכלו לעשות ביום אחר סיור בסמטאות הרובע הגותי או להגיע לכיכר אספניה.
      אם תרצי לקרוא עוד על האתרים הפופולריים תוכלי לעשות זאת כאן

  2. אהלן! אני מתכנן חופשה במרץ הקרוב וברצלונה עלתה לרשימה. כמה ימים מומלץ לשהות בעיר?

    1. ברצלונה מלאה במקומות נהדרים ואטרקציות. אנחנו ממליצים לנסוע ללא פחות מ4 ימים. 5-7 זה בהחלט מספק בעינינו.

    1. היי רפאל,
      המתח החשמלי בברצלונה הוא 220 וולט כמו בישראל.
      השקעים הם בדר"כ עם 2 חריצים עגולים. תוכל לעשות חיפוש בגוגל על plug type e בשביל לראות אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *