אוכל כשר בברצלונה – איפה לאכול? היכן לקנות? מה מציע בית חב"ד? ועוד..

ברצלונה היא עיר שבה לא לכולם זה פשוט להסתדר מבחינת האוכל. הבעיה מורכבת שבעתיים עבור שומרי הכשרות והמסורת למיניהם, שרוב המסעדות ה"רגילות" מההיצע הקולינרי של בירת קטלוניה לא תהיינה רלוונטיות עבורם. לכל אדם יש הגדרות משלו מבחינת הדברים שהוא יכול לאכול והאופן שבו הוא יעשה זאת, אבל בגדול החדשות הטובות הן שאם יודעים מה לעשות ולמי לפנות – אפשר למצוא אוכל כשר בברצלונה, ואפילו טעים.

מסעדות כשרות בברצלונה

השילוב בין קהילה יהודית ענפה יחסית בברצלונה (כמה אלפי תושבים) ובין מספר אינסופי של תיירים המגיעים מישראל לברצלונה מדי שנה, הביא לפתיחת מספר מסעדות כשרות בברצלונה. רוב המסעדות האלה נמצאות במרכז העיר, או בסמוך לרובע היהודי שלה. בין המסעדות הכשרות של העיר אפשר להזכיר את "מכבי כשר", "פלאפל מעוז", "הפלאפל של שני" ואחרות. לא בטוח שהיצע המסעדות הכשרות של ברצלונה יספיק למי שמבקר בה מספר ימים, במיוחד אם הוא מחפש גיוון. עדיין אפשר להתבסס באופן חלקי על המסעדות האלה. קחו בחשבון שהמחיר עלול להיות יקר ביחס למקובל בעיר, כי עלויות ההכשרה של האוכל די גבוהות.

מי שלא רוצה לבקר במסעדה, יוכל להתבסס על שירותי קייטרינג. לפי הידוע לנו יש חברה בולטת אחת שמספקת קייטרינג כשר בברצלונה, והיא עונה לשם Taim Kosher Catering. המאכלים בחברה הם בהשגחתו של הרב דוד ליבערזאהן מקהילת חב"ד בעיר, והיא מספקת פתרונות גם לאירועים גדולים.

רכישה עצמאית של מוצרים

פתרון שרבים משלבים בטיול שלהם בברצלונה הוא הצטיידות במוצרי מזון כשרים, והכנה שלהם באופן עצמאי. אוכל כשר בברצלונה קיים במספר מקומות, למשל:

  • הסופרמרקט והמעדניה Isamar Kosher – תוכלו למצוא כאן יינות כשרים, סלטים, קופסאות שימורים, בשרים, נקניקים, עוגות, חלב ועוד, כולל מוצרים. כתובת: Avenir 29.
  • El Corte Ingles – מרכז קניות גדול ומפורסם מאד בברצלונה. בסניף שלו ב-Av Diagonal 617 יש מוצרים כשרים, למשל סלטים או חטיפים.
  • הסופרמרקט Ben Ben – מציע מוצרים כשרים דוגמת לחם וחלות, בשרים, שימורים, מוצרי חלב, גבינות, יינות ועוד. כתובת: Aribau 257.
  • המאפייה Molivell – מציע גם חלות בימי שישי, אותן בדרך כלל צריך להזמין יום או יומיים קודם. כתובת: Muntaner 265.

שעות פתיחה ופרטים נוספים תוכלו למצוא כאן. בעיית המחיר הגבוה יחסית נוכחת גם כאן, כך שיש שיעדיפו להגיע עם מוצרים מישראל.

מכיוון שברוב המלונות בברצלונה אין מטבח כשר, בוחרים מסורתיים רבים במלונות דירות או בדירות נופש, שמעניקים להם עצמאות מבחינת הכנת האוכל. לא ידועים לנו מלונות כשרים בברצלונה.

בית חב"ד

בברצלונה יש מספר מוסדות יהודיים, ביניהם בולט בית חב"ד. מבחינת אוכל אין בבית חב"ד מסעדה הפועלת בכל שעות היממה, להבדיל מחלק מהסניפים של בית חב"ד בעולם. אבל כן אפשר להצטרך לסעודות שבת ולארוחות בחגי ישראל, תמורת תשלום סמלי ובהזמנה מראש (ניתן לעשות זאת גם דרך האינטרנט).
תוכלו למצוא את כל הפרטים אודותיהם כאן.

 

 

 

2 תגובות

  1. שלום שמי אופיר ורציתי לדעת איפה אפשר למצוא רשימה של מסעדות כשרות בברצלונה כולל כתובות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *